.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پنج سفیر تازه منصوب شده ایران و سوابقشان
امین‌نژاد، نکونام قدیری، حسینیان، تیزتک و حسینی سفرای جدید ایران در فرانسه، برزیل، تونس، نیجر و کنگو امروز با رئیس جمهور دیدار کردند.
پنج سفیر تازه منصوب شده ایران و سوابقشان

به گزارش شمال نیوز، روز پنجشنبه ۱۷ اسفند ماه پنج سفیر تازه منصوب شده ایران در فرانسه، برزیل، تونس، نیجر و کنگو با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور دیدار کردند.محمد امین‌نژاد سفیر جدید ایران در فرانسه، عبدالله نکونام قدیری سفیر جدید ایران در برزیل، میرمسعود حسینیان سفیر جدید ایران در تونس، علی تیزتک سفیر جدید ایران در نیجر و امیر حسینی به عنوان سفیر جدید ایران در کنگو قرار است بزودی عازم محل ماموریت شوند.

 

رئیس جمهور در این دیدار با تأکید بر اهمیت نقش سفرا در توسعه تعاملات اقتصادی و تجاری گفت: جمهوری اسلامی ایران با ظرفیت‌های کم‌نظیر خود دارای جاذبه‌های فراوانی برای کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین است و فعال‌سازی این ظرفیت‌ها برای تبادل با کشورهای دنیا همت و تلاش جدی و پیگیری‌های مستمر سفرای جمهوری اسلامی ایران را می‌طلبد.

 

 

محمد امین‌نژاد سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در فرانسه سوابقی چون سفير جمهوری اسلامی ايران در نيجر و ساحل عاج، کاردار ایران در آلبانی، كاردار جمهوری اسلامی ايران در بلژیک، لوكزامبورگ و نهادهای اروپايی، كارشناس ارشد حوزه معاونت كنسولی، امور مجلس و ارتباطات و معاونت اداره اروپای غربی وزارت امور خارجه را در کارنامه کاری خود دارد.سفارت ایران در پاریس پس از پایان ماموریت بهرام قاسمی سفیر سابق ایران در فرانسه از اسفند ۱۴۰۰ تاکنون در سطح سرپرست اداره می‌شد.

 

عبدالله نکونام قدیری که به عنوان سفیر جدید ایران و جایگزین حسین قریبی عهده‌دار سفارت جمهوری اسلامی ایران در برازیلیا شد، نیز پیش از این مدیرکل رسانه‌های داخلی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه بود و سمت‌هایی چون سرکنسول ایران در مونیخ و هنگ‌کنگ و ماکائو را در کارنامه کاری خود دارد. معاون مدیرکل دیپلماسی رسانه‌ای و رئیس و سردبیر بولتن سیاسی وزارت امور خارجه از دیگر سمت‌های نکونام قدیری است.

 

میرمسعود حسینیان پیش از این به عنوان دستیار وزیر و مدیرکل خاورمیانه عربی و شمال آفریقای وزارت خارجه و سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا فعالیت کرده است. وی به جای محمدرضا رئوف شیبانی عهده‌دار این سفارتخانه شده است. پس از پایان ماموریت رئوف شیبانی، محمد عبادی سرپرست موقت این سفارتخانه بود. علی تیزتک سفیر جدید ایران در نیجر نیز در سوابق خود عهده‌دار معاونت سفارت ایران در عشق‌آباد (ترکمنستان) بوده است. وی جایگزین مهدی کاردوست سفیر سابق ایران در نیامی شده است.امیر حسینی سفیر جدید ایران در کنگو هم جایگزین محمدجواد شریعتی شده است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.777 seconds.